Har du gode kommunikative evner – både på skrift og i tale?
Er du god til at planlægge og kan arbejde effektivt? Kan du løse forskelligartede opgaver og samtidig bidrage til det gode arbejdsmiljø og humoren?
Vil du være en del af et dynamisk og tværfagligt teamsamarbejde med borgeren i fokus?

Så er det dig, vi søger til stillingen som visitator i Myndighedsafdelingen.

For at kunne reducere sagsbehandlingstiden for borgerne, søger vi en ny kollega i en midlertidig stilling på 2 år.
Vi forventer, at du er uddannet sygeplejerske, fysioterapeut eller ergoterapeut og gerne med efteruddannelse i og/eller erfaring med visitation og myndighedsarbejde.

Vi værdsætter høj faglighed i såvel det monofaglige som det tværfaglige samarbejde. Vi arbejder ud fra gældende lovgivning og det kommunale serviceniveau i forhold til at sikre sammenhængende forløb og det gode liv for borgerne.

Vi er en dynamisk arbejdsplads, som har fysisk til huse i Gislev, hvor vi samarbejder på tværs af fagligheder om de enkelte borgere. Vi har fokus på vejledning og den rehabiliterende tilgang. Vi er ved at implementere teknologier i ældreplejen, og du kommer til at bidrage til implementering af skærmbesøg samt robotstøvsuger og -gulvvasker.

Vi forventer også at igangsætte flere initiativer i forhold til den nye ældrelov, som træder i kraft 1. juli 2025, og som du også vil blive en del af.

Din afdeling består udover visitatorer af sagsbehandlende terapeuter, ældrekonsulent og forskellige specialister. Vores kolleger i Myndighed Voksen Social bor som vores nærmeste naboer i huset. Vi har ligeledes et Tale-, Høre- og Synsteam i Broby og afdelingen for Teknologi og Hjælpemidler i Ringe.

Vi dokumenterer i omsorgssystemet Nexus efter Fælles Sprog 3-metoden, så erfaring med eller kendskab til Nexus vil være en fordel.

Som visitator har du ansvar for at visitere støtte efter Serviceloven til personlig pleje, praktisk hjælp, madservice, rehabiliteringsforløb. Desuden visiteres støtte og hjælp til 5 forløb efter Ældreloven, samt pleje- og ældreboliger. Herudover indgår du i periodevise telefonvagter samt afløsning ved koordinering af udskrivelser jf. SAMBO aftalen.
Hver visitator har eget hjemmeplejeområde/gruppe, hvor du bidrager i de komplekse borgerforløb og deltager på rehabiliteringsmøder i hjemmeplejegruppen. I hverdagen hjælpes vi ad med at fordele opgaverne i visitatorgruppen.

Visitatorgruppen er kendetegnet ved at have høj trivsel og social kapital. Der er stor grad af selvtilrettelæggelse, og en kultur baseret på tillid og at alle gør deres bedste.

Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den faglige organisation. Du ansættes som selvtilrettelæggende.

Kørekort er påkrævet.

Ansøgning og yderligere oplysninger
Ansøgningsfrist den 17. august 2025, kl. 23:59.

Samtaler afholdes den 25. august 2025.

Stillingen ønskes besat den 1. oktober 2025.

Hvis du vil vide mere om os
Er du velkommen til at kontakte myndighedschef Stine Justi tlf. 72 53 63 00 eller afdelingsleder Charlotte Skov tlf. 72 53 84 25. Du er også velkommen til at kontakte Tillidsrepræsentant og arbejdsmiljørepræsentant Anne Brandt tlf. 72 53 50 72.
Der henvises desuden til Faaborg-Midtfyn Kommunes hjemmeside: www.fmk.dk og medarbejder-og-ledelsesgrundlag.pdf (fmk.dk)

”Sammen skaber vi det bedste sted” Vision Faaborg- Midtfyn Kommune

Vi glæder os til at læse din ansøgning.

Kørekort:
B Almindelig bil

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex