
Kommunikationsansvarlig ved Landsforeningen af Væresteder
Vil du udvikle vores kommunikation og fortælle de gode historier fra landets væresteder?
Landsforeningen af Væresteder søger en kommunikationsansvarlig, der kan løfte og videreudvikle vores kommunikationsindsats – fra strategi og planlægning til kreativ idéudvikling og eksekvering. En profil med stærk kommunikationsfaglighed, der brænder for at fortælle de gode historier fra landets væresteder og synliggøre, hvordan fællesskaber og aktiviteter gør en reel forskel for mennesker i en social udsathed.
Om dig
Vi forestiller os, at du har en uddannelse inden for kommunikation eller journalistik og at du trives med at omgås mange forskellige mennesker, og har et naturligt blik for, hvor den gode historie ligger gemt, og hvordan den bedst formidles til relevante målgrupper.
Derudover ser vi gerne, at du:
- trives i en rolle, hvor du både udvikler, producerer og rådgiver.
- har en stærk forståelse for, hvordan man formidler til forskellige målgrupper.
- er visuelt stærk og kan sikre en tydelig og ensartet identitet.
- er udadvendt, nysgerrig og komfortabel med at tale med mange forskellige mennesker.
- arbejder selvstændigt, struktureret og proaktivt.
Opgaverne i stillingen er mange og varierede. Derfor søger vi en kollega, som spænder vidt i sine erfaringer og kompetencer og kan tage ansvar for en bredere pallette af kommunikationsopgaver.
Dine primære opgaver vil være:
- Udvikling af kommunikationsstrategi, kommunikationsplaner, ansvar for tone of voice og kommunikationsrådgivning ifm. projekter, indsatser, og arrangementer.
- Drive udviklingen og implementeringen af ny visuel identitet i samarbejde med kolleger og eksterne samarbejdspartnere.
- Overordnet ansvar for hjemmesiden herunder indholdsproduktion, opdateringer og overgangen til ny hjemmeside (vi anvender på nuværende tidspunkt Umbraco).
- Drift af LinkedIn, Facebook og Instagram, samt udvikling, planlægning, produktion og evaluering af SoMe-indhold.
- Besvarelse af henvendelser og kommentarer på sociale medier.
- Formulering af månedlige nyhedsbreve, pressemeddelelser og dialog med pressen.
- Udarbejdelse af grafik til plakater, kort, flyers og andet kampagnemateriale. Det er derfor en fordel at have arbejdet i InDesign og/eller canva tidligere.
Om os
Landsforeningen af Væresteder er en landsdækkende NGO med kontor i Fredericia. Vi har 160 medlemmer udgjort af væresteder og lignende konstruktive fællesskaber fordelt i hele landet. Vores arbejde har til formål at støtte mennesker i en socialt udsat position til et vendepunkt gennem aktiviteter der skaber fællesskab.
Du vil blive en del af et engageret team, der vægter samarbejde, åbenhed og faglighed højt – her er plads til ideer, humor og sparring. Du vil blive teamets eneste kommunikationsansatte og det er derfor en fordel at kunne arbejde selvstændigt og opsøgende.
Du vil få kontorplads sammen med resten af teamet på vores kontor i Fredericia, men der er også mulighed for hjemmearbejdsdage.
Vi er en arbejdsplads, som sætter pris på mangfoldighed, så søg stillingen uanset din alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold og handicap.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer ugentligt med opstart 1. marts 2026 eller snarest muligt. Arbejdstiden kan inkludere aften- eller weekendarbejde. Arbejdssted er på Landsforeningen af Væresteders sekretariat, Karetmagervej 11, 1, i Fredericia.
Som civilsamfundsorganisation er vi ikke en lønførende arbejdsplads, men vi tilbyder et meningsfuldt arbejde med stor samfundsmæssig betydning og et stærkt kollegialt fællesskab. Lønnen forhandles individuelt på baggrund af kvalifikationer og erfaring.
Ansøgning og kontakt
Send din motiverede ansøgning og CV senest den 21. december kl. 12.
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i midten af januar 2026.
Ansøgning og CV sendes tvia Ansøg-knappen.
Vil du vide mere om stillingen kan du kontakte Nico Hansen på tlf. 6120 8914 på hverdage mellem kl. 8 og 15.
Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.