Unique Furniture A/S
Kolding

Regnskabsansvarlig

Drømmer du om at blive en del af økonomiafdelingen i en international handelsvirksomhed i vækst, som leverer moderne møbler, og hvor du vil få rig mulighed for at kunne udfolde dine faglige og personlige talenter? Så har vi stillingen til dig som regnskabsansvarlig.

Hos Unique Furniture er vores vision klar: "We will not rest until every person on the planet has access to creating a home with Unique products." Vi er en dynamisk og vækstorienteret virksomhed, der er specialiseret i udvikling og salg af kvalitetsmøbler.

Økonomifunktionen betjener moderselskabet Unique Furniture A/S i Danmark og datterselskaber i Kina, Hong Kong, Vietnam, Frankrig, Sverige og USA. Der er pt. 6 medarbejdere i økonomiafdelingen. Som regnskabsansvarlig refererer du til selskabets CFO. Vi bruger Microsoft Business Central som vores ERP-system.

Om stillingen

Vi søger en dygtig og engageret regnskabsansvarlig, der kan være med til at sikre vores økonomiske stabilitet og fortsatte vækst. Som regnskabsansvarlig vil du få en central rolle i vores økonomiafdeling og arbejde tæt sammen med selskabets CFO og resten af økonomiafdelingen for at sikre korrekt og hurtig rapportering. Som regnskabsansvarlig vil dine primære opgaver inkludere, men ikke være begrænset til:

  • Årsregnskab samt dokumentation til revision og offentlige myndigheder, månedsregnskaber, afdelingsregnskaber og anden regnskabsrapportering
  • Proces og kvalitetskontrol i forbindelse med regnskabsafslutninger, udarbejdelse af og gennemgang af afstemninger, hensættelser og periodisering
  • Kontakt til datterselskaber og deres revisorer samt banker, offentlige myndigheder vedrørende skat, moms, afgifter mv.
  • Optimering af økonomiprocesser og anvendelser af fx ERP-system, sikre kontrolmiljø gennem fx funktionsadskillelse og adgangskontroller
  • Deltagelse i budgettering og forecasting samt analyse af virksomhedens økonomiske resultater og økonomiske beslutningsgrundlag for ledelsen

Om dig

Vi søger en holdspiller, der går et skridt ekstra for at du og resten af holdet leverer gode resultater og overholder deadlines. Du er fagligt ambitiøs samt opsøgende og proaktiv. Du skal på samme tid være analytisk og have overblik samt have styr på regnskabet og sans for detaljen. Du er serviceminded og interesseret i at bidrage til optimering og udvikling af forretningen. Derudover har du:

  • Relevant videregående uddannelse indenfor økonomi/revision fx cand.merc. økonomistyring, cand. merc. aud., HD (R) eller tilsvarende uddannelse indenfor økonomi og regnskab
  • Erfaring med regnskab og rapportering samt optimering af forretningsgange og systemanvendelse i en økonomiafdeling
  • Du har gode IT-kompetencer og har et godt kendskab til Microsoft Business Central og mestrer Excel på et højt niveau
  • Minimum et par års erhvervserfaring fra en økonomifunktion i en større virksomhed eller et af de større revisionsfirmaer

Om Unique Furniture

Vi er et internationalt møbelfirma med hovedkontor i Kolding med salgsfunktioner i det meste af verden. Vi er specialiseret i design, produktion og udvikling samt distribution og salg af møbler til forhandlere. Fra koncept til produktion arbejder vi med at udvikle kvalitetsmøbler til konkurrencedygtige priser til vores kunder. Vi er et firma med:

  • En ikke-hierarkisk kultur med en uformel omgangstone og fokus på såvel resultater, ikke kun indsatser, og et miljø, hvor kontinuerlig forbedring værdsættes
  • Fleksibel arbejdsplads med konkurrencedygtige forhold og en kultur gennemsyret af ønsket om at opnå fælles succes, som er lig med vækst, der er til at føle på
  • Et samarbejdsorienteret og inkluderende arbejdsmiljø, hvor fællesskab og ordentlighed er centrale værdier

Vi har pt. hovedkontor i den nordlige del af Kolding men forventer at flytte lidt udenfor byen i nye flotte kontorer og udstillingslokaler i løbet af et års tid.

Ansøgning

Hvis ovenstående er lige noget for dig så send din ansøgning og dit CV til os. Vi ønsker stillingen besat senest 1. december 2025 men gerne tidligere. Vi indkalder løbende til samtale på vores kontor. Ønsker du at vide mere om stillingen, så er du velkommen til at kontakte CFO Peter Greisen på telefon 22 76 60 06.

Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.