Lykkegard ApS
Holbæk

Lykkegards Aflastning søger uddannede og relationskompetente kolleger

Efter sommerferien starter nye børn og unge op i vores aflastning, så vi har brug for et par kolleger som kan være en del af at skabe et godt sted at være for vores børn og unge.

Kort om Aflastningen

I Aflastningen har vi børn og unge i alderen 2-22 år med eks. ADHD, autismespektrumforstyrrelse, tilknytningsforstyrrelser og/eller mental retardering.

Børnene er delt op i mindre grupper, der er sammensat efter alder, støttebehov og relationelle muligheder i gruppen.

Der er tilknyttet faste teams til grupperne, og weekenderne er tilrettelagt så forudsigeligt som muligt for børnene.

Vores metodiske grundlag er den mentaliserende tilgang, hvor vi møder børnene roligt og nysgerrigt på deres intentioner - også når de reagerer udadreagerende eller frustreret.

En medarbejder blev bedt om at skrive, hvorfor du skal søge et arbejde i Aflastningen:

I Aflastningen har vi mulighed for at skabe trygge rammer og nærvær, hvor ægte grin og fælles oplevelser danner grundlag for relationer, udvikling og gode historier – og netop dét motiverer mig i mit arbejde. Vi tager ofte på ture, hvor vi styrker de unges færdigheder på en sjov og meningsfuld måde. Personalet er fagligt stærke, engagerede og åbne for sparring, hvilket giver gode rammer for at bringe sine pædagogiske kompetencer i spil.

Og Line som er afdelingsleder har beskrevet, hvad hun har fokus på for sine medarbejdere:

Som leder lægger jeg vægt på at være nærværende, og understøtte en faglig og reflekteret dialog, hvor vi sammen udvikler praksis til gavn for børnene og de unge. Derudover ser jeg det som vigtigt at skabe rammerne for at du som medarbejder kan udvikle dig, bliver set og hørt – og at vi alle oplever os som en del af et fællesskab, hvor vi har det godt sammen.

Hvad kan vi tilbyde dig

  • introforløb med mentorordning
  • at være en del af et arbejdsfællesskab, hvor det vægtes at reflektere og udvikle sig fagligt sammen
  • mulighed for ventilering eller sparring fra leder og kompetente kolleger
  • At blive en del af en personalegruppe, hvor vi har været ansat fra 1½ til 9 år
  • 4 årlige fælles personalemøder, hvor 2-3 stykker er med eksterne foredragsholdere
  • supervision og internt undervisningsforløb planlagt i et årshjul
  • sundhedsforsikring og pensionsordning
  • at være en del af en større organisation med udviklingsmuligheder

Dine arbejdsopgaver vil blandt andet være

  • understøtte børnene i at udvikle deres selvstændighed, have gode oplevelser samt at skabe relationer til de andre børn
  • være kontaktperson for tre-fire børn, som indebærer samarbejde med pårørende, skoler mv, samt at udarbejde udviklingsmål og statusrapporter
  • dokumentere observationer af praksis, udviklingsmål og sundhedsfaglige indsatsområder
  • deltage i praktiske gøremål i huset

Vi søger dig, der

  • er uddannet pædagog, pædagogisk assistent, familiebehandler eller har en anden fagrelevant uddannelse
  • gerne har erfaring indenfor specialområdet
  • deltager aktivt på personalemøder og i faglig supervision – alles stemmer er vigtige
  • kan agere selvstændigt, da du sommetider er alene på vagt – men også kan være en del af et team, hvor der sommetider skal tages hurtige og fagrelevante beslutninger
  • har en rolig udstråling med et godt kendskab til dig selv og dine reaktioner i forskellige kontekster

Info om stillingen, og hvordan du søger

Den primære arbejdstid er i weekenderne hver anden uge, og enkelte aftenvagter/rådighedsvagter i hverdage. Der arbejdes på at udvikle Aflastningen, så vi har flere børn og unge i hverdagene.

I uge 7 og uge 27 holder vi ferieuger (koloni) for børnene, så her vil der være ekstra arbejdstimer.

Stillingerne er på gennemsnitligt 25 til 35 timer pr. uge. Vi vil gerne forsøge at tilrettelægge det, så et fast timeantal passer til dig og dit liv, så skriv i ansøgningen hvor mange timer, som du er interesseret i at arbejde.

En af vores gode teamkoordinatorer går på barsel, så der er mulighed for at have denne funktion i 7-8 måneder (5 timer ugentligt hver anden uge). Hvis du er interesseret, bedes du skrive det.

Det er nødvendigt med kørekort B, da børnene skal køres til og fra skole samt tage på ture. Straffeattest og børneattest indhentes før ansættelse.

Hvis du har spørgsmål, kan du kontakte områdeleder Line Le Johannessen på tlf. 81 7272 25. Line holder ferie i uge 29+30, så her kan du kontakte souschef Ginnie Teute på tlf. 81 7272 21.

Vil du være en del af vores skønne team, så send din ansøgning med CV via knappen "Ansøg". Vi afholder ansættelsessamtaler løbende fra uge 31.

Vi glæder os til at se en ansøgning fra dig.


Kort om Lykkegard

Lykkegard er et større privat børne- og ungehjem med 7 bo-afdelinger og 1 aflastning/støtteophold, Vi er beliggende på forskellige matrikler i og omkring Holbæk.

Her er plads til ca. 70 børn og unge, og vi har ca. 95 medarbejdere ansat, og herudover et vikarteam på ca. 50 medarbejdere.

Hvis du vil læse mere om Lykkegard og vores pædagogiske metoder og tilgange, kan du gøre det her: https://lykkegard.dk/.


Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.