Smilende AP medarbejder

En arbejdsplads med overskud til alle

I AP Pension har vi overskud til alle – også til dig. Det er vores medarbejdere, der gør det muligt at skabe økonomisk og menneskeligt overskud til vores kunder. Og som arbejdsplads skaber vi rammerne, så du og dine kolleger får overskud i hverdagen.

AP Pension søger en business intelligence analytiker til vores afdeling Forretningsindsigt og Rapportering

Vil du være med til at gøre AP Pension mere datadrevet og trives i en spændende transformation fra eksisterende til ny verden på dataområdet i takt med, at vi udskifter det meste af vores systemlandskab?

Vi vil gerne have dig med ombord, der er initiativrig, struktureret og visuelt tænkende, der formidler komplekse og store datamængder visuelt og overskueligt samtidig med, at du kan tage aktive fravalg for ikke at opbygge teknisk gæld.

Vi prioriterer højt at få en kollega, der engageret medvirker i afdelingen og det fælles dataprodukt. Profilerne i afdelingen spænder bredt teknisk og fagligt, hvor alle bidrager med deres unikke element til samspillet. Mennesket, de faglige kompetencer samt det vigtigste: den rette indstilling om at have tro på, at vi kan løse de udfordringer, der opstår.

Om jobbet og afdelingen

I afdelingen arbejder vi med en vision om at gøre AP Pension mere datadrevet. Vores arbejde er forankret i en strategi, hvor vi med dataunderstøttelse hjælper vores kolleger i forretningen med at være nærværende overfor kunderne og ikke bruge unødig tid på at fremsøge data. Vi er med hele vejen fra afdækning af ønsker til levering af løsningen på tværs af hele forretningen i AP Pension. Vi arbejder primært med Microsoft Power BI, figma og i voksende grad med Microsoft Fabric i samarbejde med vores søsterafdeling, Dataplatform.

Vi er i gang med at udskifte vores kerne- og forretningssystem, der betyder, at hverdagen er omskiftelig. Systemer rundt om kernen udskiftes løbende og procesoverblik skabes på ny. Manglende data gentænkes, skabes og dataanvendelsesmulighederne ændres konstant i takt med udskiftningen.

Du får rig lejlighed til at deltage i udviklingen af det fremtidige datagrundlag for AP Pension og forbedre vores rapporteringsmuligheder. Din rolle vil kombinere et højt niveau af visualisering og storytelling via Power BI, samt evne til at være i en teknisk tung hverdag, hvor mange kompetencer mødes og sparrer på tværs.

Afdelingen består af 7 medarbejdere og er en del af området Data, Automatisering og Relationer. Vi har en uformel omgangstone og et godt sammenhold, hvor der bliver sat pris på gode ideer og dit bidrag er synligt. Du får gode kolleger, der sætter en ære i at gøre et godt job. Sparring og udvikling er vigtigt for alle i afdelingen, både for den enkelte og for afdelingen som helhed. Vi har ét fælles BI produkt, hvor vi sammen står stærkt.

Din profil

Din uddannelses- samt branchemæssige baggrund kan komme i mange afskygninger. Det vigtigste er, at du er vant til og trives ved at være i “datakrydsfeltet” mellem rå datakilder, datatransformation og den kundevendte forretning, hvor sparring og nysgerrighed er væsentlige færdigheder.

Dagligdagen for forretningen er på mange måder under forandring. Det skal vi som afdeling kunne rumme og tage del i. Derfor bliver forandringsledelse til tider vigtigere end teknik.

Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse fra f.eks. DTU, ITU, KU, CBS eller lign. men anden relevant erfaring er mindst lige så vigtigt. Kendskab til SQL, DAX, Python, Microsoft Power BI, Microsoft Fabric, Microsoft Azure datastudio o.lign.

Du har erfaring fra et lignende job, hvor du er grundig, nysgerrig og med godt humør, søger gode løsninger - også når det er svært.

Vi forventer, at du har interesse i at udvikle din forretningsforståelse i et livsforsikringsselskab. Du har evnen til at betragte ”AP Pension som helhed” med fokus på kunden. Derudover har du motivation for at deltage i og bidrage i vores Business Intelligence afdeling, hvor vi leverer på et højt professionelt niveau med fokus på vores fælles forbedring.

Vi tilbyder dig

  • Et fagligt spændende og udviklende job i en virksomhed, hvor udviklingen går stærkt. Der venter dig stort ansvar og mulighed for at forme både virksomhed og din egen hverdag. Og vi arbejder tæt sammen med Microsoft
  • Fast stilling i en afdeling i fortsat forandring, hvor du kan spille en rolle i ændringerne. En uformel omgangstone med godt humør, gode grin og troen på, at alt er muligt til det modsatte, er bevist.
  • Gode personlige udviklingsmuligheder med masser af faglige udfordringer
  • Attraktive ansættelsesvilkår, såsom pensionsordning, sundhedsforsikring, tandforsikring og mulighed for hjemmearbejde.
  • Løn svarende til dine kvalifikationer

Tiltrædelse 1. oktober 2025, samtaler afholdes løbende. Ansøgningsfrist: 8. august 2025.

Vi ser frem til at høre fra dig.

Ønsker du yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte:
Martin Ravn
Afdelingschef
Telefon: 2892 5527
E-mail: rav@appension.dk

Ansættelsestype: Fastansættelse

Hjemmearbejde: Muligt

Ugentlig arbejdstid: Fuldtid

place Nordhavn og mulighed for hjemmearbejde

6 styrker ved at være kunde i AP Pension

I AP Pension tror vi på, at overskud skaber ringe i vandet, når vi deler det med hinanden.

Læs mere om karriereveje i AP Pension
Medarbejdere holder internt møde

Trivsel og fællesskab

I AP Pension er sociale tiltag med til at løfte trivsel og fællesskab

  • Rabataftale til Pure Gym
  • Sundhedskomité
  • Sociale tiltag
  • Personaleforening
  • Fysioterapi
To medarbejder smiler til hinanden

Fleksibel arbejdsplads

I AP Pension bestræber vi os på at være en fleksibel arbejdsplads for dig som medarbejder

  • Mulighed for hjemmearbejdsdage
  • Betalte fridage ved barn syg
  • Attraktiv barselsordning
  • Mulighed for ledsager ved sygdom
  • Fleksibilitet ved ændringer i dit liv
Stående medarbejder har en snak ude på gangen

Stærk overenskomst

I AP Pension har vi forhandlet en stærk overenskomst på plads, det betyder gode personalegoder for dig som medarbejder

  • Mellem 6-13 AP-dage om året
  • Mulighed for tilkøb af ferie
  • 17-19% arbejdsgiverbetalt pension
  • Attraktiv kantine
  • Gruppe-, sundheds- og tandforsikring

En tryg og fair ansættelsesproces

Når du søger et job hos os, kan du være tryg ved, at ansættelsesprocessen foregår på en fair og professionel måde med respekt for dig som individ. Det er vigtigt for os, at det er en god proces for dig.

quote icon

Vi investerer tid og engagement med kandidaten - og det er vigtigt for mig, at vi møder den enkelte i øjenhøjde. Derfor gør vi alt for, at du som kandidat føler dig hørt og set, så vi sikrer det rette match for begge parter.

Janni Bové Schou,
Chief Operating Officer

Portræt af Janni Bové Schou
4 of 5 stars

75 af AP Pensions medarbejdere har vurderet AP Pension på Jobindex

Ønsker du at læse mere om AP Pension?

Besøg vores virksomhedsprofil og læs mere om AP Pension som en arbejdsplads


AP Pensions logo

AP Pension

Sundkrogsgade 29

2150 Nordhavn

AP Pension

Axel Kiers Vej 11

8270 Højbjerg

LinkedIn

Følg os her