Børnehjælpsdagen
København S

Ledelseskonsulent til HR, office management og ledelsesunderstøttelse

Er du struktureret, hjælpsom og ambitiøs på en måde, der rækker ud over egen næsetip? Er du god til processer, mennesker og kommunikation? Og har du lyst til at være en del af et kompetent og dedikeret hold, der brænder for at skabe resultater for anbragte børn og unge?

Så er dette job måske noget for dig. Vi søger en ny kollega til en nyoprettet stilling som ledelseskonsulent i Børnehjælpsdagen. Du får ansvar for at understøtte ledelsen og sekretariatet ved at varetage opgaver inden for HR, den daglige drift af vores sekretariat, understøttelse af Børnehjælpsdagens bestyrelse og generel organisationsudvikling.

Samlet set indgår stillingen i en ambitiøs organisationsudvikling, hvor vi vil skabe et bæredygtigt organisatorisk fundament for at kunne hjælpe flere med mere i de kommende år. Det skal du være med til at bygge op sammen med direktøren og resten af sekretariatet. Du får derfor mulighed for at få erfaring med en bred vifte af udviklingsopgaver og sætte et klart og værdsat aftryk.

Du vil referere til direktøren og varetage dine opgaver med både stor selvstændighed og blik for fællesskabet.

Sådan kommer din hverdag til at se ud

Som ledelseskonsulent vil du få en central og alsidig rolle, hvor du skal håndtere en bred vifte af både udviklings- og driftsopgaver. Her er nogle af de opgaver, som kommer til at forme din hverdag hos os:

  • HR-opgaver: Holde snor i HR-processer ifm. rekruttering, ansættelse, onboarding, APV samt understøtte arbejdet med arbejdsmiljø og trivsel, personalepolitikker m.m. (ikke løn og jura).
  • Office Management: Du bliver ansvarlig for at styre og koordinere husets mange administrative aktiviteter samt sikre kontorrammerne for et godt og effektivt arbejdsmiljø.
  • Bestyrelsesunderstøttelse: Du står for at forberede og følge op på bestyrelsesmøder sammen med direktøren, herunder udforme sagsfremstillinger, stå for mødeplanlægning, referater og holde snor i opfølgning.
  • Organisationsudvikling: Du vil være en vigtig del af organisationens samlede udvikling, hvor du får en vigtige opgave i at drive og eksekvere på tværgående udviklingsprocesser, der skal styrke arbejdsgange og strukturer i Børnehjælpsdagen, og bidrage til, at vi får implementeret vores nye strategi. Opgaver inden for dette kan fx være at udvikle vores mødestruktur, styrke arbejdet med vores årshjul, forbedre arkivering osv.
  • Ledelsesunderstøttelse: Du kommer til at samarbejde tæt med direktøren og være en vigtig hjælpende hånd for hele sekretariatet i alt fra større events, medarbejderseminarer til korrekturlæsning.

Vi er en arbejdsplads, hvor vi hjælper hinanden med stort og småt – alle er fleksible og temaorienteret, og det er en værdi, som vi håber på, du også trives med på en arbejdsplads.

Om dig

Vi forestiller os, at du har en relevant akademisk uddannelse og min. 2-3 års erhvervserfaring. Derudover har vi følgende ønsker til vores kommende kollega:

  • Først og fremmest er du god til processer. Du har praktisk erfaring og stor motivation for at udvikle, drive og holde styr på processer på en måde, hvor det giver mening, er effektivt og skaber resultater.
  • Du har gerne erfaring med HR-opgaver og ledelsesunderstøttelse (gerne af en eller flere bestyrelser).
  • Du har en stærk sans for orden og er god til at sørge for struktur og sætte ting i system.
  • Du har gode kommunikative evner, både skriftligt og mundtligt.
  • Du er detaljeorienteret og god til at holde overblikket, og du er en hjælpsom og serviceorienteret kollega.
  • Du er lærenem og går til både praktiske og strategiske opgaver med samme omhu.

Vi tilbyder

Hos Børnehjælpsdagen bliver du en del af en engageret organisation i rivende udvikling, hvor vores fælles ambition om at forbedre livet for anbragte børn og unge er en fælles drivkraft. Du vil få en vigtig rolle i vores fællesskab og i vores udvikling.

Du kommer til at arbejde i tæt samarbejde med direktøren og være en del af en fantastisk kollegagruppe, hvor vi vægter trivsel og arbejdsglæde højt.

Hvis rollen lyder som noget for dig, så tøv ikke med at sende CV og en kort motiveret ansøgning via knappen ’Ansøg’.

Du er velkommen til at ringe til direktør, Sofie Hugo på +45 2636 1500, hvis du har spørgsmål til stillingen.

Stillingen er 37 timer. Arbejdssted er Børnehjælpsdagens kontor på Amager. Løn efter kvalifikationer men som NGO er vi ikke lønførende. Tiltrædelse senest 1. oktober 2025.

Ansøgningsfrist søndag 17. august kl. 21. 1. samtaler gennemføres fredag den 22. august og 2. samtaler tirsdag den 26. august.


Om Børnehjælpsdagen

Hver dag bliver seks børn anbragt uden for hjemmet i Danmark – enten i plejefamilie eller på et børne- og ungehjem. Børnehjælpsdagen er en landsdækkende hjælpeorganisation, som arbejder for at styrke anbragte børn og unge i Danmark. Vores vision er at alle anbragte børn og unge skal have en barndom og ungdom med fællesskab og kærlig opbakning, der giver forudsætninger og indre styrke til at skabe sig et godt liv. Det arbejder vi for gennem fællesskabsaktiviteter, uddelinger og styrkeforløb. I 2024 var vi i kontakt med 6.660 børn og unge på tværs af vores indsatser – ambitionen er at nå endnu flere. Læs mere på www.bhd.dk.

Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.