
Vil du fordybe dig i personregistrering og gøre en forskel i Sydhavn Sogn?
Vi søger en erfaren og selvstændig kordegn, der brænder for personregistrering og mødet med mennesker. Stillingen er på 37 timer om ugen og ønskes besat pr. 1. oktober 2025.
Vi tilbyder en klart defineret rolle med ro til faglig fordybelse.
Du får ansvar for personregistrering og betjening af kirkekontoret – både fysisk og digitalt. Opgaver som PR, kalenderkoordinering og sekretærfunktion for menighedsrådet varetages af andre, så du kan fokusere på kernen i kordegnearbejdet.
Stillingen har base i sognets administrationsbygning bag Frederiksholm Kirke.
Dine opgaver vil være:
- Personregistrering
- Betjening af kirkekontor
- Ansvar for besvarelse af henvendelser på sognets fællesmail
- Udlejning af sognelokaler
- Håndtering af bilag til ekstern regnskabsafdeling (Kirkeadministrationen)
- Registrering og afstemning af kollekter i elektronisk kollektbog
- Tilmelding af konfirmander
Vi leder efter dig, der:
- Har solid erfaring med personregistrering og trives med at arbejde selvstændigt
- Har erfaring med borgerkontakt og er tryg v ed at betjene kirkekontorets besøgende
- Arbejder struktureret, har blik for detaljer og leverer høj faglig kvalitet
- Taler og skriver både dansk og engelsk på et højt niveau
- Møder mennesker med imødekommenhed, respekt og faglig sikkerhed i kommunikationen
Om stillingen:
- Arbejdstiden ligger inden for almindelig kontortid på hverdage
- Du har en fast ugentlig hjemmearbejdsdag om onsdagen – på denne dag varetager du fortsat ansvaret for telefoniske henvendelser i kontorets åbningstid
- Tre lørdage årligt indgår du i betjeningen ved drop-in dåb og drop-in vielser – disse lørdage aflønnes med erstatningsfri + fire timers ekstra løn
Du bliver en del af et tæt samarbejde med den kirkebogsførende præst og indgår i det dagligt samarbejde med hele præsteteamet, administrationschefen og øvrige ansatte. Du får en grundig introduktion til vores systemer, opgaver og procedurer, så du kommer godt fra start.
Om Sydhavn Sogn:
Sydhavn Sogn er et bysogn i vækst med nye boligområder og tilflyttere. Her bor 35.158 mennesker fordelt på 140 nationaliteter, hvoraf 15.017 er medlemmer af Folkekirken (1. januar 2025).
Sognet har to kirker: Frederiksholm Kirke i den oprindelige del af Sydhavn og Kirkeskibet 2450 i den nybyggede del af Sydhavn, hvor menighedsrådet er i gang med at opføre en ny kirke, som står færdig i foråret 2028.
Du bliver en del af en arbejdsplads med højt til loftet, tværfagligt samarbejde og en god tone i hverdagen. Vi er fire kirketjenere, tre organister, fem korsangere, en aktivitets- og kommunikationsmedarbejder, en kirkekok, en administrationschef, tre præster og et menighedsråd med 15 valgte medlemmer.
Læs mere om os på: www.sydhavnsogn.dk.
Løn og ansættelsesvilkår:
Ansættelsen sker i henhold til:
- Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010
- Organisationsaftalen mellem Kirkeministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 for kirkefunktionærer med kerneopgaver som henholdsvis kordegn, kirke- og kulturmedarbejder eller kirkemusiker og det tilhørende protokollat for kordegne
Nuværende tjenestemandsansatte kordegne har ret til at bevare deres tjenestemandsstatus ved ansættelse med direkte overgang. Der skal i så fald ske en klassificering af stillingen.
Stillingen er placeret i løngruppe 2 med en årsløn mellem 339.395,83 kr. og 428.284,72 kr. (nutidskroner) + OK-24 tillæg på 3.366,35 kr. (nutidskroner).
Der er ikke rådighedstillæg tilknyttet stillingen.
Løn og tillæg kvoteres ift. ansættelsesbrøken og fastsættes efter forhandling med Danmarks Kordegneforening.
Hvis du ikke tidligere har været ansat som kordegn, er det et krav, at du gennemfører kordegneuddannelsen (5 uger) inden for to år.
Vi indhenter straffe- og børneattest samt referencer efter aftale.
Ansøgning og kontakt:
Ansøgningsfrist: 15. august 2025 kl. 12.00
Samtaler forventes afholdt: 27. august 2025 i dagtimerne
Send din ansøgning via QuickApply-knappen "Ansøg".
Har du spørgsmål?
Kontakt:
- Kirkebogsførende præst Morten Sternberg – tlf. 51 80 30 85
- Kontaktperson i menighedsrådet Olav Clausen – tlf. 31 24 08 88
- Administrationschef Sofie Bohm – tlf. 61 66 56 22
Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.