
Financial Controller til Bregentved Gruppen
Er du en stærk regnskabs- og økonomiprofil, og ønsker du en helt central rolle i en familieejet koncern i vækst? Så kunne det meget vel være dig, vi mangler i Bregentved Gruppen. Vi søger en Financial Controller til et spændende job i en koncern, der blandt andet arbejder inden for forretningsområderne fødevarer, energi og ejendomssektoren. Så har du kompetencerne, og ønsker du at være en del af en værdidrevet virksomhed, der vægter ordentlighed, kvalitet og mennesker meget højt, ser vi frem til at høre fra dig.
Du får en alsidig hverdag
Stillingen som Financial Controller er placeret i koncernens økonomiafdeling på Godskontoret på Bregentved Gods. Du vil have et tæt samarbejde med bogholderierne i hhv. Danmark og Litauen. Du bliver en del af Bregentved Gruppens tværgående administrationsteam på 10 medarbejdere og vil referere til Økonomichefen.
Du får en central rolle for koncernens danske forretningsområder og er tæt på, hvor beslutningerne tages. Du skal yde sparring og rapportering af høj kvalitet til understøttelse af driftslederne og direktionen.
Bregentved Gruppen består af alle virksomheder, som Familien Moltke har en bestemmende indflydelse i. Gruppen oplever stor vækst, og du vil derfor løbende få mulighed for dels at få ansvaret for nye områder og dels at få et større ansvar for den eksisterende forretning. Samtidig vil der blive mulighed for at være med til at etablere nye processer og forretningsgange samt at effektivisere disse.
Du brænder for at arbejde med
- Månedlige afstemninger samt kontrol af indberetninger
- Kontrol og håndtering af moms, afgifter og skat i bogføringen
- Primær kontaktperson for det eksterne bogholderi, som er outsourcet til firma i Litauen
- Understøtte rapportering på de enkelte forretningsområder bl.a. inden for:
- Griseproduktion
- Landbrug
- Skovbrug
- Investeringsejendomme
- Understøtte årsafslutning og klargøring af materiale til revisor for 32 af Bregentved Gruppens danske juridiske enheder i samarbejde med Finance Manager
- Optimering af økonomiske processer og arbejdsgange i forbindelse med overgang fra Navision til Microsoft Business Central
Om dig
Vi forventer, at du har en HD (R) eller tilsvarende. Du har en stærk regnskabsmæssig baggrund med 3-5 års praktisk erfaring, og du mestrer det regnskabsmæssige håndværk. Kendskab til Microsoft Dynamics 365 Business Central og Impero er en fordel men ikke et krav.
Du forventes at have en naturlig interesse for de forretningsområder, Bregentved Gruppen er engageret i. Du formår at kommunikere med alle personer i organisationerne, og du behersker både dansk og engelsk i skrift og tale på professionelt niveau.
Som person er du passioneret omkring dit fag og har en positiv og åben fremtoning. Du arbejder struktureret og analytisk, samtidig med at du drives mod nye arbejdsopgaver og motiveres af muligheden for løbende udvikling og læring.
Vi tilbyder
Du bliver en del af et anerkendt firma beliggende i smukke omgivelser, hvor faglig stolthed er i højsædet, og godt samarbejde en naturlighed. Vi har en uformel omgangstone og kommer hinanden ved både fagligt og socialt. Alle gør deres bedste for at understøtte forretningen. Vi har stor respekt for, at vi hver især er forskellige, og tager derfor hensyn til dine individuelle behov, så der skabes balance mellem arbejde og privatliv. Derudover tilbyder vi favorable medarbejdergoder, såsom kantineordning, hjemmearbejdsplads, pension, sundhedsordning og firmabetalt telefon.
Arbejdstiden er 37 timer om ugen med mulighed for hjemmearbejde efter aftale med din leder.
Løn efter kvalifikationer.
Sted: Bregentved Gods, Koldinghus Allé 1B, 4690 Haslev.
Tiltrædelse: 1. juni.
Lyder det som noget for dig?
Vi læser ansøgninger i takt med, vi modtager dem, og beder dig derfor indsende din ansøgning samt CV hurtigst muligt. Vedhæft gerne relevante eksamenspapirer mv. Bemærk venligst, at vi behandler alle henvendelser fortroligt, og at vi returnerer svar til den mailadresse, som du oplyser.
Har du spørgsmål?
Har du spørgsmål, eller ønsker du at drøfte dine muligheder i stillingen, er du velkommen til at kontakte Økonomichef Martin Bjerge på telefon +45 30 93 54 53 eller HR Business Partner Birgitte A. Lauritzen på tlf. +45 30 18 87 21.
Bregentved Gruppen
Bregentved er et af Danmarks største godser og har siden 1746 været i familien Moltkes eje. Bregentved Gruppen er i dag en veldrevet, moderne koncern i vækst, hvor der drives kommerciel virksomhed inden for en lang række forretningsgrene inden for fødevarer-, vedvarende energi og ejendomssektoren.
Bregentved Gruppen forvalter store kultur- og naturværdier, hvorved alle gruppens aktiviteter drives med fokus på en bæredygtig og klimavenlig produktion af bl.a. fødevarer og vedvarende energi til gavn for nuværende og kommende generationer.
Bregentved Gruppens administrationsenhed har kontorfaciliteter beliggende på Bregentved Gods og er således placeret tæt ved flere af de store forretningsområder og Bregentveds øvrige ansatte. Kontoret er placeret i naturskønne omgivelser med udsigt til Bregentved Slot og park og samtidig med kort afstand til motorvej E47/E55 og ca. 40 minutters kørsel fra København.
Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.