Rødby

Afløser til Port Services

Blue Water Shipping er lige nu i gang på Femern projektet, og vi har behov for flere dygtige og engagerede kolleger til et mindre, uformelt team, der lægger vægt på et godt arbejdsmiljø, og hvor der er høj faglighed og stor hjælpsomhed.

Der skal i de kommende år anlægges en 18 km sænketunnel, der forbinder Danmark og Tyskland. Til dette formål har man bygget to havne, der skal fungere som fabrik for produktionen af de mange og store tunnelelementer. Havnen på dansk side er Danmarks største byggeplads, og en af Danmarks største havne.

En mulighed for udfordring og udvikling

Blue Water Shipping driver havnene i Rødby og Puttgarden og søger derfor en dygtig og engageret afløser, der har lyst til at tage del i dette historiske projekt.

Så er du klar på at påtage dig mange forskelligartede opgaver i takt med, at vores aktiviteter udvikler sig, kan du bevare det kølige overblik i en travl hverdag, sætte tingene i struktur og foretage de rette prioriteringer? Har du de grundlæggende kompetencer, der er vigtige i jobbet, kan du blive vores nye kollega.

Dine primære opgaver vil være:

  • Monitorering og registrering af skibsanløb til havnen
  • Prioritering af anløb samt disponering af kajer
  • Bistå besætningen på skibene, der anløber med relevante information omkring vejr-, strøm- og bølgeforhold
  • Bistå besætningen på skibene, der anløber, med diverse praktiske opgaver
  • Sikre at havnens brugere følger gældende lovgivning, samt lokale regler for tunnelhavnene
  • Sikre at ISPS-koden overholdes
  • Monitorere havnens tilstand, og sikre at havnen bliver korrekt vedligeholdt
  • Du vil indgå i et vagtrul med skiftende arbejdstider, som dækker døgnets 24 timer
  • Planlægning af skibsanløb

Din personlighed er vigtig

Vi leder efter en ny kollega med drive, gode samarbejds- og kommunikations evner og ikke mindst viljen til at lykkes. Også selvom det kræver, at du må vise initiativ i uvante situationer og finde løsninger på nye problemstillinger. Vi ser gerne at vores nye kollega har maritim erfaring fra en lignende stilling, men det er ikke altafgørende, vi sørger naturligvis for den nødvendige oplæring. Derfor er det vigtigt for os at du:

  • Gerne har erfaring med at koordinere havneanløb og operationer
  • Er flydende i dansk og engelsk (gerne tysk)
  • Rutineret bruger af MS Office og har flair for at lære nye IT-systemer
  • Maritim erfaring vil være et plus, men der vil være et grundigt oplæringsforløb, så dette er ikke et krav.

Fokus på din udvikling

Hos Blue Water har vi et uhøjtideligt miljø med højt til loftet. Vi vil være en god arbejdsplads, som fokuserer på udvikling og trivsel. Vi har vores eget unikke setup, BW Academy, hvor vi udbyder kurser i bl.a. projektledelse, transportjura og befragtning. Derudover vil du få en dagligdag præget af sparring og samarbejde med rutinerede kolleger og ledere. Du får:

  • ansættelse i en uformel virksomhedskultur som vi er stolte af og værner om
  • ansvar og udfordringer
  • et stærkt fællesskab, hvor samarbejde og holdånd er i fokus
  • en spændende hverdag med forskellige opgaver

Arbejdssted; Rødbyhavn.

Stillingen: Afløser med skiftende arbejdstid, både dag og nat.

Yderligere oplysninger. Vi afholder løbende samtaler, og besætter stillingen, så snart vi har den rette kandidat.

Hvis du har spørgsmål eller ønsker yderligere oplysninger, er du meget velkommen til at kontakte Troels Nyerup, Manager Port Agency på tlf. 4212 4960.

Ansøgningsfrist: 21-02-2025

Ansættelsestype: Fastansættelse

Hjemmearbejde: Ikke oplyst

Ugentlig arbejdstid: Deltid

144

evalueringer på Jobindex

5 af 5 stjerner
Blue Water Shipping

Jeg har altid følt mig godt tilpas med jobbet og kollegerne, og gennem årene har vi haft en helt særlig kultur og et fællesskab i Blue Water, så jeg har aldrig været fristet til at søge job andre steder

Claus Bæk,
Business Development Manager

Siden jeg kom til Blue Water som trainee for 5 år siden, er min karriere vokset betydeligt. Jeg har fået en rolle inden for HSSEQ & Compliance, hvor jeg nu har mulighed for at oplære vores nye trainees og dele min historie med dem. Hos Blue Water ser jeg muligheder for vækst, og det støttende arbejdsmiljø har været medvirkende til at hjælpe mig med at nå en position, som jeg er meget glad for i dag.

Nadja Kostow,
Compliance Coordinator
quote next
quote prev

Vi holder hvad vi lover

Blue Water Shipping kollegaer kigger i fælleskab på computeren

Vores værdier

Det er vigtigt for os, at vi er tæt på vores kunder og fokuserer på deres behov. Vi holder, hvad vi lover og forstår vigtigheden af troværdighed og tillid, som et afgørende element til at opbygge langvarige relationer til kunder, kollegaer og kandidater.

Blue Water Shipping kollegaer står i rundkreds og laver kampråb

Vi arbejder med ESG for bæredygtig udvikling

Ansvarlighed overfor det samfund og lokalmiljø, som vi er en del af, er dybt forankret i vores DNA. Derfor støtter vi også lokale initiativer og arbejder strategisk og målbart med Environment, Social og Governance (ESG).

4 gode grunde til at blive en del af Blue Water

1

Vi har et særligt DNA

Vores forretningen beror på ansvarlighed for vores kunder, leverandører og omverden – et solidt fællesskab med en stærk entreprenørånd.

2

Vi er ét stort fællesskab

På tværs af mere end 30 lande arbejder vi sammen og udvikler forretningen på bag-grund af de samme stærke værdier.

3

Vi skaber muligheder i hele verden

Blue Water vokser verden over med nye kontorer og flere medarbejdere. Bliv en del af en spændende og global udvikling.

4

Vi giver plads til uddannelse og karriereudvikling

Vores forretningen beror på ansvarlighed for vores kunder, leverandører og omverden – et solidt fællesskab med en stærk entreprenørånd.

Ansøgningsproces

Blue Water Shipping medarbejder er glad på arbejde.

1. Din ansøgning

Skab en ansøgning, der rammer plet ved at vise, hvordan din personlige profil og kompetencer matcher det, vi søger – og fortæl, hvorfor du netop brænder for en karriere hos Blue Water.

Fremhæv de evner, der virkelig gør en forskel, og lad dit CV afspejle en klar, struktureret rejse gennem din erfaring og uddannelse. Del dine ambitioner med os, og vis, at du er engageret i at tage næste skridt sammen med os.

Blue Water Shipping kolleger på en boreplatform.

2. Interviews og vurdering

Til første interview får du mulighed for at møde din potentielle leder og skabe et billede af, hvordan samarbejdet kan blive. Her taler vi om dine kvalifikationer og vores forventninger, så vi kan sikre, at der er et godt match.

I andet interview dykker vi dybere ned i, hvem du er, og hvordan dine værdier og ambitioner passer til rollen og vores kultur. Bl.a. ved brug af forskellige testværktøjer eller cases. Det er vigtigt for os, at du efter begge samtaler har den rigtige mavefornemmelse og alle forudsætninger for at vurdere, om stillingen også er det rette næste skridt for dig.

Blue Water Shipping medarbejder i et mødelokale.

3. Feedback

Når du sender din ansøgning, kan du regne med at høre fra os indenfor tre uger. Vi bestræber os på at give alle ansøgere relevant feedback, og uanset udfaldet ønsker vi, at alle får en professionel og nærværende oplevelse, når de søger job hos Blue Water, og at du som ansøger føler dig godt informeret undervejs i processen.

Blue Water Shipping kollerger i arbejdstøj på en havn går sammen.

4. Onboarding

Vi har en klar onboarding-plan for de første 90 dage, der sikrer, at du får en god start hos os. Du vil blive inviteret på besøg på vores hovedkontor i Esbjerg, hvor du får mulighed for at lære både virksomheden, kulturen og vores historie at kende. Vores fokus er på, at du hurtigt bliver en integreret del af teamet og lærer dine kollegaer at kende, så du kan føle dig tilpas og hjemme i din nye rolle.

2700+

medarbejdere i hele verden

80+

kontorer globalt

30+

lande