Rådgivningsdanmark
Frederiksberg C

Kvalitets- og medlemskonsulent

Har du lyst til at arbejde for høj kvalitet i civilsamfundets rådgivnings- og støttetilbud? Har du kendskab til NGO-branchen fra rådgivningsfeltet eller det bredere sociale område? Så er du måske vores nye kvalitets- og medlemskonsulent.

RådgivningsDanmark er brancheforening for gratis, sociale rådgivningstilbud til mennesker i komplicerede livssituationer. I sekretariatet har vi fokus på at understøtte og udvikle medlemsorganisationernes rådgivningstilbud samt at samle, styrke og synliggøre hele det gratis, sociale rådgivningsfelt. Vi er ambitiøse, engagerede og arbejder tæt sammen både internt og med vores medlemsorganisationer. Derfor værdsætter vi høj faglighed, lydhørhed og god energi hos vores kollegaer. Vi har ordentlighed som et centralt pejlemærke i vores arbejde for medlemmerne såvel som mellem hinanden kollegialt.

Hvad indeholder stillingen?

Som medlemskonsulent i RådgivningsDanmark skal du håndtere det praktiske omkring vores medlemmer og være med til at udvikle tilbuddene til dem, så det bliver ved med at være attraktivt at være medlem af RådgivningsDanmark.

Derudover vil du indgå i et team af kvalitetskonsulenter, som koordinerer medlemmernes kvalitetsudvikling gennem akkrediteringsprocesser og sparrer med dem undervejs i deres proces. Teamet arbejder også løbende sammen om at udvikle og styrke selve akkrediteringsordningen.

Dine opgaver vil blandt andet være at:

  • behandle medlemsansøgninger, byde nye medlemmer velkommen og understøtte, at de bliver godt integreret i foreningen og får glæde af vores medlemstilbud
  • varetage kommunikationen med medlemmerne, herunder vedligeholde og udvikle eksisterende kommunikationsflow i samarbejde med kommunikationschefen
  • have ansvar for drift og udvikling af medlemsdatabasen (Podio)
  • afvikle formelle medlemsmøder, f.eks. generalforsamlingen
  • udvikle foreningens medlemstilbud
  • koordinere akkrediteringsforløb og bidrage til videreudviklingen af akkrediteringsordningen
  • deltage i sekretariatets øvrige opgaver som fx konferenceplanlægning, afholdelse af netværksmøder etc.

Vi er et lille sekretariat med ni ansatte, der løfter en bred vifte af opgaver, så vi hjælper hinanden på tværs alt afhængig af kompetencer og interesser. Vi har meget samarbejde på tværs og kollegial sparring om opgaverne.

Hvem leder vi efter?

Det er vigtigt, at du kender til rådgivningsbranchen eller civilsamfundsorganisationer, så du forstår behovene og vilkårene i branchen. Du har lyst til arbejde i en medlemsforening, hvor vi hele tiden har for øje at blive den bedste forening for vores medlemmer. Vi håber også, at du har en interesse i de mere formelle aspekter af det at drive en forening.

Vi forestiller os, at du er uddannet inden for samfundsvidenskab eller humaniora. Vi bruger Podio som vores medlemsdatabase, og du vil få ansvar for at bruge denne platform i dit arbejde med medlemmerne. Vi håber på at finde en kollega, der lige som os har digitalt flair og mod på at sætte sig ind i den tekniske side af vores medlemsdatabase.

Vi forventer, at du er god til at opbygge relationer og samarbejde på tværs af fagligheder. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med at køre processer, planlægge og afholde møder og arrangementer og måske også med mundtlig formidling i form af undervisning og faglige oplæg.

Tiltrædelse og ansættelsesvilkår

Den forventede tiltrædelse vil være 1. februar. Stillingens løn- og ansættelsesvilkår fastsættes individuelt efter kvalifikationer. Det er i udgangspunktet en fuldtidsstilling.

Arbejdsstedet er RådgivningsDanmarks sekretariat på Martinsvej 7, 1926 Frederiksberg C. Sekretariatet består af otte fuldtidsmedarbejdere og en studentermedhjælper.

Ansøgning

Der er ansøgningsfrist den 11. december kl. 12:00. Samtalerne vil finde sted den 13. og 17. december.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, kan du kontakte direktør Sabine Elm Klinker, sek@radgivnings.dk eller 2441 0655.


Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.