Lejernes LO Hovedstaden

Jurist på fuldtid

Lejernes LO Hovedstaden København

Indrykket 

Er du interesseret i formueretten?

Kunne du tænke dig at være rådgiver på en arbejdsplads med gode kolleger og højt til loftet?

Vi søger en jurist, der

  • Er interesseret i formue- og aftaleret
  • Gerne vil lave professionel, personlig rådgivning
  • Har social forståelse
  • Gerne vil opnå at blive specialist på lejelovsområdet
  • Kan kommunikere med høj og lav
  • Kan lide at arbejde selvstændigt i et arbejdsmiljø med høj grad af faglig udveksling

Lejernes LO Hovedstaden

Er en medlemsorganisation som bistår ca. 40.000 lejerhusstande i hovedstaden og på Sjælland med rådgivning og sagsbehandling. Vores medlemmer søger os for rådgivning om deres boligsituation. Det kan være om lejens størrelse, om vedligeholdelse, fraflytninger eller alle mulige andre aspekter af det at leje en bolig.
Vi lægger vægt på at levere professionel rådgivning til medlemmerne. Den skal både være empatisk og fagligt dygtig.

LLO Hovedstadens rådgivere udfører ca. 30.000 rådgivninger om året, og vi fører ca. 2.700 sager om året ved huslejenævn, huslejeankenævn, beboerklagenævn og byfornyelsesnævn.
Vores rådgivere fører derudover inkassosager og sager for byretten efter småsagsprocessen.

Du kommer ikke kun til at levere service til medlemmerne.

Det er nemlig også LLO, der repræsenterer lejerne politisk. Derfor er det at være rådgiver i LLO ikke kun at arbejde med fortolkning af retspraksis.

Du kommer til at være på en arbejdsplads, hvor du også kan være med til at ændre rammerne for dit arbejde. LLO Hovedstadens rådgivere og deres oplevelser med lejernes hverdag er en stor del af grundlaget for LLOs politiske arbejde.

Som rådgiver arbejder du inden for lovgivningens rammer, men ser du, at vores medlemmer støder på urimeligheder, så er der kort vej til at skubbe til de politiske rammer.

Vi er

Lejernes LO Hovedstaden har et sekretariat i hjertet af København med 30 medarbejdere med vidt forskellige uddannelser og baggrunde. Vi har en flad ledelsesstruktur, og vores medarbejdere tager – og får – stort selvstændigt ansvar for at løse deres opgaver.

Vi passer på hinanden og vi lægger meget vægt på faglig udvikling – både for den enkelte medarbejder og i vores samarbejde med hinanden. På vores arbejdsplads hersker en tryg, uhøjtidelig og tillidsfuld stemning.

Vi lægger vægt på

At være en fleksibel arbejdsplads med flekstid og hjemmearbejde – også når coronaen ikke hærger. Du får stor indflydelse på tilrettelæggelsen af dit arbejde og på, hvornår du lægger din arbejdstid.

Du får en blandet arbejdsdag

Som består af personlig rådgivning, sagsbehandling (dvs. kommunikation med udlejere og nævn) og af kontakt med og støtte til beboerrepræsentationer og afdelingsbestyrelser – og masser af faglig udveksling med dine rådgiverkolleger. Du vil få mange gode oplevelser med at rådgive medlemmer, der sætter pris på din hjælp.

Kan du genkende dig selv i dette - eller i dele af det – så vil vi meget gerne have en ansøgning fra dig. Vi tilbyder fuld oplæring, så du bliver klædt godt på.

Hvis du vil vide mere

Er du velkommen til at ringe til juridisk chef Jakob Møldrup-Lakjer (tlf. 3690 2862) eller direktør Claus Højte (tlf. 3690 2874).

Ansøgningen

Vi beder dig ansøge via e-mail dih@lloh.dk senest den 22. oktober.

Vi afholder samtaler d. 25 og 26. oktober.