Her er din mulighed for at styrke Jobindex’ position i et marked, hvor tech-giganterne har gjort deres indtog, og hvor markedsføringsindsatsen de kommende år bliver afgørende. Samtidig får du som marketingchef et stærkt og kendt brand i ryggen.

Jobindex er nærmest ved at blive et begreb. Man siger jo efterhånden, at man går på Jobindex, og ikke at man søger job på internettet. Vi er altså et kendt brand blandt danskerne, og så laver vi rigtig mange spændende kampagner. Så efter min mening er det her et af de mest spændende marketingjob i Danmark” – Kaare Danielsen, administrerende direktør og ejer.

Stort marketingbudget og ambitiøse målsætninger

Jobindex er unik, fordi vi er en tosidet platform. Vi binder kunderne og kandidaterne sammen, så vi har to markedsføringskampagner over for hhv. kunder og brugere. Uden brugere og kunder er der ikke noget Jobindex, så vi er dybt afhængige af vores markedsføring, og derfor arbejder vi også med et 2-cifret millionbeløb i marketingbudget.

Det er desuden i høj grad vores markedsføring, der kommer til at afgøre, om vi kan klare os i den skærpede konkurrencen på job- og rekrutteringsmarkedet.

Google for Jobs har gjort sit indtog på det danske jobmarked samtidig med, at LinkedIn stadig er en stor konkurrent. Det er altså de store tech-giganter, vi nu er oppe imod. Målsætningen er derfor, at vi skal fastholde den flotte position og markedsandel, vi har bygget op over de seneste år. Det skal vi blandt andet gøre gennem nye satsninger på it-systemer, der kan understøtte rekrutteringsprocesserne og gennem en øget markedsføringsindsats.

13 særdeles skarpe specialister på dit hold

Til at hjælpe dig får du et erfarent team på 13 marketingspecialister bag dig, bl.a. analysekonsulenter, grafikere, SEO- og SEM-specialister, projektledere og tekstforfattere, som arbejder med Jobindex- og Stepstone-brandet. Du refererer direkte til direktør Kaare Danielsen og bliver en del af ledergruppen.

Arbejd med hele spektret af marketing

I vores marketingindsats arbejder vi på tværs af alle kanaler og medier, og vi beskæftiger os blandt andet med at:

  • tilrettelægge de store tv-kampagner
  • udføre webanalyser
  • styre vores internetmarkedsføring, både SEO, SEM, display og sociale medier
  • være indholdsansvarlig for vores egne medier, da vores egne nyhedsbreve og vores site og
    artikler ofte viser sig at være vores mest effektive markedsføringskanal
  • planlægge konferencer, messer og webinarer både for kunder og brugere
  • udarbejde analyser og lave B2B-kampagner målrettet specifikke brancher
  • sikre levende content på jobindex.dk og være med til at udvikle nye features i samarbejde med udviklingsafdelingen
  • planlægge og gennemføre den overordnede marketingindsats, som fx da Jobindex satte jobglæde på agendaen i Danmark.

Sæt retning, skab overblik og giv medarbejderne de bedste rammer

Som marketingchef får du de overordnede ansvar for eksekveringen af disse opgaver, og at de stemmer overens med og følger Jobindex’ overordnede marketingstrategi.

Du har også ansvaret for den overordnede ledelse af medarbejderne, hvilket fylder en stor del af din tid. Du står altid til rådighed, hvad enten der er behov for sparring, prioritering af opgaver eller kreativt input.

Samtidig er det dig, som har det forkromede overblik over årshjulet og de igangværende opgaver og projekter i teamet. I den forbindelse sikrer du synergi, timing og samspil på tværs af kampagner og øvrige marketingtiltag.

Du står for kommunikationen ud til resten af huset, og du har særligt et tæt samarbejde med salg, IT-udvikling og Computerworld, som også hører ind under Jobindex koncernen. Og endelig har du ansvaret for samarbejdet med alle marketingafdelingens eksterne partnere og leverandører – i tæt samarbejde med direktør Kaare Danielsen.

Din ledelsesmæssige og faglige værktøjskasse er fyldt godt op

  • Du har flere års erfaring - gerne både med B2B- og B2C-markedsføring.
  • Du er vant til at have ansvar for større marketingbudgetter, som fordeles over mange kanaler.
  • Din marketingfaglighed er kombineret med mindst 3-5 års erfaring med at lede erfarne marketingspecialister.
  • Du kommer sikkert fra bureau eller en mellemstor marketingafdeling.

Det er vigtigt, at du trives i lederrollen, og at du kan lede et større team af medarbejdere med forskellige behov, fagligheder og arbejdsopgaver. Endelig trives du i en kultur, hvor alt ikke er timet og tilrettelagt, men hvor planer og prioriteringer hurtigt kan ændre sig. For selvom Jobindex efterhånden har 25 år på bagen, så er vi stadig præget af en iværksætterkultur.

En arbejdsplads ud over det sædvanlige

Det kan vi helt ærligt sige. Vi er 300 medarbejdere og er i efteråret 2020 rykket til helt nye lokaler i Valby.

Vi har en åben og inkluderende kultur, og den værner vi meget om. Du vil opleve den med det samme, når du træder ind i bygningen. Og så er vi ikke blege for at prale af, at vi har et overordentligt godt socialt miljø.
Se mere om, hvordan det er at arbejde i Jobindex her.

Er du vores nye marketingchef?

Har du spørgsmål til stillingen, så ring til administrerende direktør, Kaare Danielsen på tlf. 2073 5010. Du søger jobbet ved at klikke på knappen ”Søg jobbet online.” Ansøgningsfrist er d. 1. august. Vi holder samtaler løbende.

Medarbejdere

%

Kvinder

%

Mænd

år

Gennemsnitsalder

Jobindex som arbejdsplads

Jobindex ligger i Valby, og vi lægger vægt på at være en god arbejdsplads. Klik videre til vores virksomhedsprofil, hvor du kan læse meget mere om, hvem der arbejder hos Jobindex, hvad vi laver, og hvordan vi er som arbejdsplads. Du er også velkommen til at sende os en uopfordret ansøgning.

Se desuden vores organisationsdiagram og lær mere om ledelsen i Jobindex.

Du kan også læse mere om Jobindex´ 7 afdelinger og Jobbsafari her.

Jobindex' mission er...

at hjælpe kunden med at finde kvalificerede kandidater via internettet - at hjælpe den jobsøgende med at få et overblik over jobmarkedet.

Jobindex' vision er...

at være bedst på service og ansøgerfelt samt at have det største udbud af relevante job.

Jobindex koncernen

Jobindex ejer Jobindex Media. Jobindex Media er mediehuset Computerworld, som er Danmarks største it-medie. Her finder du også Computerworld Events samt IDG Kurser.

Derudover ejer Jobindex Stepstone Danmark og it-jobbank, som er jobsites for hhv. leder- og it-specialister. Vil du vide mere om økonomi, ejerforhold og lignende, kan du læse mere under Jobindex for investorer.