A.P. Møller Holding A/S

Senior Accountant hos A.P. Møller Holding A/S’ Family Office

A.P. Møller Holding A/S Copenhagen

Indrykket 

A.P. Møller Holding A/S tilbyder en attraktiv rolle i et internationalt miljø og en unik mulighed for at bruge din erfaring i vores Family Office.

Vi tilbyder

Family Office supporterer og administrerer privatejede investeringsselskaber samt private indkomst- og formueopgørelser. Vi løser opgaver og udfører vores arbejde omhyggeligt og fortroligt.

Vi er en mindre og agil organisation. Vi arbejder fokuseret, og vi har det sjovt sammen. Som team ser vi vores forskellige baggrunde og erfaringer som en styrke, og vi respekterer hinandens work-life balance. Vores organisationsstruktur er flad og med få ledelseslag. Vi tror på, at vi ved at give råderum til vores medarbejdere, skaber værdi for virksomheden, og du vil derfor få stor frihed til at planlægge dit arbejde og få indflydelse på indholdet af din rolle samt mulighed for at samarbejde med kollegaer på tværs af organisationen.

Som Senior Accountant i Family Office vil du være en del af A.P. Møller Holdings regnskabsfunktion og have ansvar for daglig support og løsning af de forskellige opgaver. Du vil referere til vores Head of Accounting and Tax. Din daglige arbejdsplads vil være A.P. Møller Holdings kontor i København.

Ansvarsområder

Som Senior Accountant er du ansvarlig for regnskab og skat i en række investeringsselskaber mv. Dine ansvarsområder vil blandt andet dække:

  • dag-til-dag opgaver inden for administration og regnskab, herunder bogføring, håndtering af løn og betaling af fakturaer
  • udarbejdelse af momsopgørelser
  • udarbejdelse af årsrapporter efter Årsregnskabsloven
  • udarbejdelse af skatteestimater og -opgørelser for både private og selskaber
  • udarbejdelse af likviditetsforecast
  • ad hoc-opgaver i forbindelse med investeringer og andre aktiviteter.

Hvem er du

Du har stor hands-on erfaring inden for regnskab, selskabsskat og personskat, og formentlig over 10 års praktisk erfaring. Du sætter en ære i at kunne levere på en række forskellige opgaver, og du går til arbejdet på en effektiv og pragmatisk måde. Du trives med at arbejde selvstændigt og følge store som små opgaver fra start og helt til dørs. Du trives i en travl og foranderlig hverdag, hvor god og rettidig service er omdrejningspunktet. Som person har du en høj grad af integritet, og du anerkender den særlige fortrolighed og omhu, som dine opgaver kræver.

Du har en HD-R, cand.merc.aud. eller lignende uddannelse og har tidligere arbejdet som revisor og/eller skatterådgiver i et af de mellemstore eller store revisionsfirmaer. Det er en fordel, hvis du har erfaring med servicering af hovedaktionærer og deres investeringer og selskaber.

Du arbejder selvstændigt og er kendt for din proaktive, positive attitude. Du er en god kommunikator og kan samarbejde med folk på alle niveauer. Det er naturligt for dig at dokumentere dit arbejde, og du har lyst til at arbejde med digitalisering af processer og arbejdsgange samt styrkelse af kontrolmiljø. Du har indgående kendskab til og erfaring med bogføring, regnskab og skatteopgørelser. Du er superbruger i Business Central og erfaren bruger i Office 365, herunder Excel. Derudover har du et godt kendskab til regler vedrørende behandling af persondata.

Vores arbejdssprog er både dansk og engelsk, og du kan begå dig ubesværet på begge sprog, mundtligt såvel som skriftligt.

Deadline for ansøgninger: 22. juni 2021. Interviews vil blive afholdt løbende.

Kontakt

For yderligere information, kontakt venligst Maria Pejter, Head of HR på maria.pejter@apmoller.com eller Birgitte Schou, Head of Accounting & Tax på birgitte.schou@apmoller.com.