SDK Shipping A/S

Shippingassistent

SDK Shipping A/S Rødby

Indrykket 

Brænder du for den maritime verden, og er du passioneret indenfor skibsfart? Besidder du samtidig viden om skibsteknik, og kan du begå dig i både havne- og skibsmiljøet samt kontormiljøet, er dette lige en stilling for dig.

Det går stærkt i SDK Shipping, og vi søger derfor en ambitiøs og selvstændig shippingassistent til vores afdeling på Lolland-Falster. Vi tilbyder en travl hverdag i shipping- og logistikbranchen med mange spændende udfordringer.

Din primære arbejdsplads vil være i Rødby, hvor du vil blive en stor sparringspartner med vores eksterne samarbejdspartnere og hjælpe samt rådgive, hvor det skulle være nødvendigt. Arbejdstiden er som udgangspunkt fra kl. 08.00-16.00, men der vil kunne forekomme arbejde udenfor kontortid samt weekendarbejde efter aftale.

Shippingassistent med højt servicegen og med en kreativ og løsningsoritenteret tankegang

Som vores nye shippingassistent vil du arbejde tæt sammen med vores engagerede agency-medarbejdere på Sjælland, og du indgå i et energisk miljø. Du vil blive en del af vores vagthavende personale og skal assistere, hvor du ser behovet. Dine primære ansvarsområder vil være:

  • Key account support af arbejdsopgaver for vores kunder.
  • Klargøring af tørlast- og projektskibe.
  • Håndtering af mandskabsskifte.
  • Håndtering af skibs- og toldpapirer.
  • Arrangere og styre projektlaster, samt laste- og losseopgaver.
  • Øvrigt forefaldende arbejde ifm. vores skibsanløb.

En ansvarsfuld person med skibsteknisk erfaring og stor selvstændighed

Vi forventer, at du kommer med en baggrund indenfor det maritime. Du besidder både praktiske såvel som administrative egenskaber indenfor skibsteknik og skibsfart. Det vil være en fordel, hvis du kommer med en shippinguddannelse, men ikke et krav. Vi forestiller os, at du har erfaring fra den maritime sektor som eksempelvis shippingmand, sømand, speditør eller med havnedrift.

Samtidig vil det være fordelagtigt, hvis du er bosiddende i Lolland-Falster området eller i det sydsjællandske, da du skal påregne at skulle arbejde på vores kontor i Køge flere dage om ugen, foruden lokationen i Rødby. Derudover, forventer vi at du:

  • Ser muligheder, selvom arbejdets egenskab er kompleks.
  • Er serviceminded, opsøgende, og ikke mindst en teamplayer, der altid er klar med en hjælpende hånd, også selvom det er udenfor kontortid.
  • Er selvstartende og kan arbejde selvstændigt.
  • Begår dig selvsikkert på engelsk i både skrift og tale. Tysk vil være en fordel, men ikke et krav.
  • Har flair for administrativt arbejde.
  • Har B-kørekort som minimum.

Ansøgning og kontakt

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Director, Peter Labuz på tlf.: +45 4087 8997. Er du interesseret i denne stilling, så send snarest muligt dit CV og ansøgning. Ansættelse vil ske snarest muligt, men vi venter gerne på den rette kandidat og behandler løbende indkomne ansøgninger.


Om SDK FREJA

SDK FREJA Gruppen er en dynamisk virksomhed i vækst. Vi faciliterer samtlige aktiviteter indenfor logistik, shipping, charteringog services til cruiseindustrien i Nordeuropa.

Med rødder i det maritime Danmark kan vores historie dateres tilbage til 1876 til en lille lokal skibsmæglervirksomhed i Fredericia, der med tiden udviklede sig til at blive en væsentlig spiller inden for shipping og logistik.

SDK FREJA er en del af den familieejede koncern–A/S United Shipping and Trading Company Ltd (USTC). USTC er repræsenteret i mere end 30 lande via koncernens aktiviteter inden for olie & energi, shipping & logistik, rederi, risk management og IT.

USTC blev grundlagt i Fredericia i 1876. I dag består den familieejede koncern af velkendte virksomheder som Bunker Holding, SDK FREJA, Uni-Tankers, Selected Car Group og Unit IT og har på verdensplan 130 kontorer og mere end 3.500 medarbejdere.

USTC, der siden 1981 har haft hovedkontor i Middelfart, har en egenkapital på mere end 3 mia. kr. og omsatte i seneste regnskabsår for 76 mia. kr.