Struktureret udbudskonsulent til strategisk indkøb

Struktureret udbudskonsulent til strategisk indkøb

Vær med til at drive komplekse indkøbs- og udbudsprocesser i et nyoprettet job, hvor du som udbudskonsulent håndterer selvstændige indkøbsopgaver på tværs af kategorierne. Med et solidt fagligt fundament i udbudsjuraen kan du se frem til et alsidigt job med en bred kontaktflade, mange interessenter og et tæt samarbejde med indkøbere og category managers. Din nye arbejdsplads bliver på vores hovedkontor i Fredericia.

Fokus på EU-udbud, forhandling og kategoristrategier

Du indgår i afdelingen Driftsindkøb, der er en del af et professionelt indkøbsområde bestående af fire afdelinger med høj faglighed og tæt samarbejde. I Driftsindkøb har vi ansvaret for at bistå koncernen med anskaffelser inden for IT, gaskomponenter, indirekte anskaffelser samt rådgivere og konsulenter. Dette sker gennem kompetent og serviceorienteret kommerciel support og rådgivning.

Som udbudskonsulent får du en vigtig rolle i indkøb og en bred kontaktflade både internt i koncernen og eksternt – og nationalt såvel som internationalt. Du bliver ansvarlig for at gennemføre EU-udbud og tilbudsindhentninger på alt lige fra mere simple anskaffelser til store, komplicerede kontrakter samt for at sikre en smidig og effektiv indkøbsproces under forsyningsvirksomhedsdirektivets regler.

”Jeg lægger vægt på, at du som udbudsjurist motiveres af at drive udbudsprocesser og trives med at håndtere flere sideløbende opgaver med mange stakeholdere, som du sætter en ære i at skabe gode relationer til”, fortæller afdelingsleder Karen Frost Sørensen.

Glæd dig til et udfordrende job, hvor du arbejder på tværs af hele koncernen og derfor får mulighed for at sætte dig ind i mange forskellige fagområder – samtidig med at du selv er funderet i indkøbs- og udbudsprocessen og fungerer som forretningens sparringspartner i forhold til processen. Du får et stort ansvar som en af vores specialister inden for EU-udbudsprocessen, og du bliver en del af et dynamisk fagmiljø, hvor der er højt tempo og fokus på udvikling af medarbejdere.

Resultatorienteret udbudskonsulent med gode samarbejdsevner

Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund som cand.merc.jur eller cand.jur, og du har minimum 3 års erfaring med at gennemføre EU-udbud, fx fra et job som udbudskonsulent i en kommune eller region – eller fra en konsulentvirksomhed, der bistår førnævnte. Det er således vigtigt, at du har godt kendskab til udbudsprocessen fra enten udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet. Da du skal kommunikere med mange forskellige mennesker i og uden for virksomheden, er det vigtigt, at du har gode kommunikationsevner både skriftligt og mundtligt i dansk og engelsk. Endeligt er du erfaren bruger af Microsoft Office, især Excel.

Som person er du udstyret med gode analytiske evner og god struktur, der gør dig i stand til at arbejde selvstændigt og drive komplekse processer. Med din åbne og lyttende facon bidrager du til et konstruktivt samarbejde. Samtidig gør din personlige pondus og veludviklede forretningssans dig til en dygtig forhandler, som både kan opnå fordelagtige aftaler og skabe gode relationer til Energinets leverandører. Sidst men ikke mindst trives du i et travlt miljø, hvor du løbende bliver stillet over for nye og forskelligartede opgaver.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning med dit CV og andre relevante bilag via linket ”Søg jobbet online”. Vi holder samtaler løbende og lukker rekrutteringen, når vi har fundet den rette kandidat, så vent ikke for længe med at sende din ansøgning. Har du spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Karen Frost Sørensen på 29 22 85 19. Du kan læse mere om vores virksomhed på www.energinet.dk.

Ansøgningsfrist: 20. februar 2019.

FAKTA OM ENERGINET

  • Selvstændig offentlig virksomhed
  • Ca. 1000 medarbejdere
  • Hovedsæde i Fredericia
  • Øvrige lokationer i Ballerup, Stenlille, Egtved, Esbjerg, Lille Torup, Tjele, Vester Hassing og i Manila på Philippinerne.

VORES ARBEJDSPLADS

For os er medarbejdernes trivsel af afgørende betydning. Derfor har vi fokus på en lang række tilbud og tiltag, som er med til at gøre Energinet til en attraktiv arbejdsplads.

  • Karrieremuligheder
  • Fremragende ledelse
  • Work-life balance
  • Sundhed på jobbet
  • En social arbejdsplads

Læs mere om arbejdspladsen her.

Mød vores medarbejdere