”Vi får meget for pengene hos Jobindex”

De 3 vigtigste fordele

Fuldmægtig og cand.jur. i Energitilsynet Lukas Lindgreen:

”Vi får meget for pengene.”

”Vi får et produkt, som der ikke er problemer med, og det ser grafisk godt ud.”

”Virksomhedsprofilen bygger bro mellem HR-Manager og det, kandidaterne vil vide, da Virksomhedsprofilen linker til vores hjemmeside.”


Value for money, et godt samarbejde samt frihed og fleksibilitet er, hvad Energitilsynet får ud af samarbejdet med Jobindex. Desuden har organisationen gjort sig nogle erfaringer omkring rekruttering af svære specialister qua nye annonceformer, der fungerer godt med HR-Manager.

Energitilsynet oplever, at de udover et godt samarbejde og fleksibilitet i forhold til forskellige grafiske annoncetyper får meget for pengene hos Jobindex. I 2017 rekrutterede organisationen 9 AC’er til et nyetableret center gennem Jobindex, og særligt én annoncetype – den Visuelle Jobannonce – gav god respons fra kandidaterne.

At annonceløsningerne spiller godt sammen med HR-Manager ser organisationen som et plus samtidig med, at Jobindex på andre måder hjælper med at bygge bro mellem kandidaterne og Energitilsynet.



9 AC’er til et nyt center

Lukas Lindgreen har været ansat i Energitilsynet siden november 2016, og i sommeren 2017 åbnede Energitilsynet et nyt fagcenter med opgaver inden for energibesparelser, hvor Lukas var ansvarlig for rekrutteringerne. Til at besætte de nye AC-stillinger anvendte Energitilsynet Jobindex til at tiltrække og ansætte 9 nye medarbejdere, primært økonomer og jurister.

”Vi er gået over til at benytte de Visuelle Jobannoncer. Tidligere benyttede vi Reportageannoncer. De Visuelle Jobannoncer har fungeret bedst til vores behov,” siger Lukas.

Ifølge Lukas er Visuelle Jobannoncer en fleksibel løsning, der desuden tiltrak de kandidater, Energitilsynet havde håbet på.

”Den Visuelle Jobannonce var noget, kandidaterne kiggede ekstra på. Til vores nye center kom der flere ansøgere end normalt – en af årsagerne var, at der var tale om et helt nyt center.” siger han.

Annoncen giver pote hos kandidaterne og kontorcheferne

Udover at besætte et helt nyt center med nye kollegaer, ansætter Energitilsynet løbende fuldmægtige, konsulenter og HK’er. Organisationen har gjort sig nogle erfaringer med de forskellige annoncetyper, som Jobindex tilbyder – især Reportageannoncer og Visuelle Jobannoncer.

”Reportageannoncen er lidt mere personlig med det her up-close interview og udtalelser fra medarbejdere. Det har fungeret godt som medie, fordi der er lidt mere historiefortælling, og der har været stor tilfredshed med udtrykket. Det har jeg mærket både internt og i forhold til kandidaterne,” siger Lukas.

I Energitilsynet betragter man den Visuelle Jobannonce som mellemtingen mellem Reportageannoncen og en Profilannonce.

”Den Visuelle Jobannonce er nem, praktisk og har noget af den grafiske opsætning, vi godt kan lide, samtidig med at den er meget fleksibel. Disse annoncer er typisk online på 24 timer, hvor Reportageannoncen kræver lidt mere tid at planlægge,” siger Lukas.

Netop tidsaspektet er noget, kontorcheferne sætter pris på, konstaterer Lukas. Og fordi den Visuelle Jobannonce giver så god klangbund hos både kandidaterne og matcher godt med Energitilsynets behov for fleksibilitet og hurtig indrykning, er den blevet organisationens nye standardannonce.

Den Visuelle Jobannonce tiltrækker også svære kandidater

Med annoncerne til oprettelsen af det nye center fik Energitilsynet ansøgninger fra kandidater, de ellers har svært ved at tiltrække.

”Økonomer er traditionelt svære for os at tiltrække – både når vi har søgt cand.polit.er og de revisionsfaglige. Det var derfor, vi oprindelig gik ind i Reportageannoncer,” siger Lukas.

Han mener, at det muligvis kan skyldes den Visuelle Jobannonce, men erkender samtidig, at det er svært at afgøre, præcis hvad der har gjort udslaget, da timingen af jobannoncerne, jobbets indhold og de konkrete formuleringer i de enkelte annoncetekster også spiller ind. Men at den Visuelle Jobannonce virker på flere kandidattyper, er han dog ikke i tvivl om:
”Vi fik mere end 200 ansøgere på en Visuelle Jobannonce til en HK’er. De 100 kom på den første uge. Der var mange dygtige blandt ansøgerne, så det var en svær proces,” siger han.

Virksomhedsprofilen bygger bro

Energitilsynet har også en Virksomhedsprofil. Det giver god mening for organisationen at have en beskrivelse af virksomheden der, hvor kandidaterne også ansøger.

”Virksomhedsprofilen bygger bro mellem HR-Manager og det, kandidaterne vil vide, da Virksomhedsprofilen linker til vores hjemmeside. På Virksomhedsprofilen er det nemt at finde de oplysninger, der er interessante for kandidaten. Der er en god synergi mellem rekrutteringen og Virksomhedsprofilen,” siger Lukas.

Value for money og et godt samarbejde

At Energitilsynet har valgt Jobindex skyldes først og fremmest prisen, og ’standardpakken’ ved en rekruttering i Energitilsynet består af en Profilannonce + Specialopsætning + Visuelle Jobannonce – noget, Energitilsynet ikke kan få hos andre leverandører.

”Vi får meget for pengene. Vi får et produkt, som der ikke er problemer med, og det ser grafisk godt ud. Jobindex laver en opsætning, som vi godkender. Alt det grafiske er taget ud af vores hænder, så vi slipper for det,” siger Lukas.

Og når det kommer til samarbejdet, er Lukas også godt tilfreds:
”Generelt har vi et godt samarbejde, og jeg tror, at hele vejen rundt i vores organisation, er vi tilfredse med den ordning og de aftaler, vi har, og hvordan det kører løbende,” afslutter han.



Disse løsninger benytter Energitilsynet


Skal vi også hjælpe din virksomhed med at blive mere synlig og attraktiv overfor kandidaterne?


Så kontakt os på 38 32 33 55

Publiceret 2018-05-25




Læs også

1 til 24 af 252 resultater.
1|2|3|4|5|6|7||11|Næste »
1 til 24 af 252 resultater.
1|2|3|4|5|6|7||11|Næste »
Cookies på Jobindex

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra Jobindex og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.